پرسش و پاسخ

آوی ان استیل چیست؟

آوی ان استیل (Avy N-Acetylcysteine) یک داروی ضد سرفه است که با شل کردن مخاط در مجاری تنفسی به تسکین سرفه کمک می کند. این دارو در اشکال مختلفی مانند قرص، کپسول و محلول خوراکی موجود است.

آوی ان استیل برای درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری ها استفاده می شود. این دارو همچنین برای درمان سرفه های ناشی از بیماری های مزمن ریوی مانند برونشیت مزمن و بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) استفاده می شود.

آوی ان استیل معمولاً یک داروی بی خطر است. با این حال، برخی از افراد ممکن است دچار عوارض جانبی خفیف مانند حالت تهوع، استفراغ، اسهال و سردرد شوند. در موارد نادر، ممکن است عوارض جانبی جدی تر مانند واکنش های آلرژیک نیز رخ دهد.

مصرف آوی ان استیل در دوران بارداری و شیردهی باید با احتیاط انجام شود.

نوشته های مشابه

نحوه مصرف آوی ان استیل

آوی ان استیل معمولاً به صورت خوراکی مصرف می شود. دوز مصرفی آوی ان استیل بسته به سن، وزن و وضعیت پزشکی فرد متفاوت است. در صورت مصرف آوی ان استیل برای درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا، معمولاً هر 6 ساعت یک بار مصرف می شود. در صورت مصرف آوی ان استیل برای درمان سرفه های ناشی از بیماری های مزمن ریوی، معمولاً دو بار در روز مصرف می شود.

جمع بندی

آوی ان استیل یک داروی ضد سرفه است که با شل کردن مخاط در مجاری تنفسی به تسکین سرفه کمک می کند. این دارو معمولاً یک داروی بی خطر است. با این حال، برخی از افراد ممکن است دچار عوارض جانبی خفیف یا جدی شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا