اخبار حوزه فلزاتاخبار

تحلیل بازار ساخت و ساز در ایالات متحده: هزینه مصالح ساختمانی همچنان بالاست

آثار همه‌گیری کرونا همچنان بر بازار، تاثیرات منفی خود را می‌گذارد.

آخرین اخبار ساخت و ساز گزارش می دهد که در حالی که نرخ بهره همچنان بالاست، تورم در نهایت در حال کوچکتر شدن است. این می تواند کمک زیادی به پروژه های ساختمانی ایالات متحده کند. با این حال، کارشناسان معتقدند که همچنان کشش در هر دو طرف تجربه می شود. این عمدتا به دلیل کمبود مداوم نیروی کار و هزینه های متورم مصالح است که تلاش ها برای ساخت و ساز را دچار مشکل می کند.

در حالی که به نظر می رسد موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در نهایت شروع به کاهش تورم کرد، هزینه مصالح ساختمانی هنوز کاهش نیافته است. اما در حالی که بسیاری از کاهش فشارهای اقتصادی نفس راحتی می کشند، صنعت ساخت و ساز همچنان در سه ماهه سوم و چهارم سال 2023 با چندین چالش کلیدی مواجه است.

هزینه بالای مصالح ساختمانی که بر پروژه های ساختمانی تأثیر می گذارد

پروژه های ساخت و ساز همچنان تحت هزینه های بالای مصالح با مشکل مواجه هستند که باعث تاخیر و افزایش هزینه های پروژه می شود. بر اساس تحقیقات Gordian، مصالح ساختمانی از سال 2020 افزایش قیمت قابل توجهی داشته است. این حدود 82.5 درصد از مصالح را تشکیل می دهد. در همین حال، رسانه های خبری ساخت و ساز گزارش می دهند که فلزاتی مانند فولاد و آلومینیوم افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده اند (در دراز مدت).

عدم تعادل عرضه و تقاضا عامل اصلی این افزایش هزینه ها است. همه‌گیری کووید-19 به طور قابل توجهی شبکه‌های عرضه جهانی را مختل کرد و منجر به کمبود مواد خام و قیمت‌های بالاتر حمل و نقل شد. با ادامه بهبود اقتصاد جهانی از همه‌گیری و رشد فعالیت‌های ساختمانی، افزایش تقاضا برای تجهیزات ساخت‌وساز می‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها شود.

این نوسانات قیمت مواد باعث ایجاد عدم اطمینان بیشتر در پروژه های ساختمانی می شود و پیش بینی موثر هزینه های پروژه را برای پیمانکاران چالش برانگیز می کند. و علیرغم کاهش اخیر قیمت ها، هزینه های کلی مصالح ساختمانی به طور قابل توجهی بالاتر از سطوح قبل از همه گیری است. طبق گزارش Associated Builders and Contractors (ABC)، تجهیزات ساخت و ساز هنوز 37 درصد گران تر از قبل از همه گیری است. این نشان‌دهنده تأثیر طولانی‌مدت این بیماری همه‌گیر بر هزینه‌های مواد است که در آینده نیز بر صنعت تأثیر خواهد گذاشت.

قیمت فلزات پایه

هزینه بالای مصالح ساختمانی، به ویژه فلزاتی مانند فولاد و آلومینیوم، به طور قابل توجهی بر سودآوری پروژه تأثیر می گذارد. از آنجایی که پیمانکاران با افزایش هزینه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، کسب‌وکارها باید هزینه‌های بالاتر پروژه و سازش‌های احتمالی در سودآوری را بپذیرند. برای کاهش این چالش ها، پیمانکاران باید بودجه ها را به دقت مدیریت کنند و استراتژی هایی را برای جبران تاثیر افزایش هزینه های مواد شناسایی کنند.

بر اساس مقاله اخیر Construction Dive، پروژه‌های زیربنایی ایالات متحده آنچنان که باید از قانون سرمایه‌گذاری زیرساختی و مشاغل دولت بایدن هریس باشد، نمی‌بینند. در حالی که پیشرفت هایی حاصل شده است، پروژه های زیرساختی ایالات متحده همچنان به مقدار قابل توجهی باقی مانده است. برخی از خبرگزاری های ساختمانی استدلال می کنند که پروژه های خصوصی در حال حاضر با همین مشکل مواجه هستند. با این حال، پروژه های زیرساختی به مدت سه ماه متوالی میزان عقب ماندگی خود را افزایش دادند.

عقب ماندگی نتیجه چند عامل است:

تقاضای زیادی برای طرح های انرژی پاک وجود دارد.

بوروکراسی اغلب به مجوزها و تأییدیه های متعدد از ادارات دولتی متعدد نیاز دارد. اینها می توانند تاخیر ایجاد کنند و به عقب ماندگی اضافه کنند. صنعت ساخت و ساز همچنان با کمبود نیروی کار مواجه است که مانع از سرعت کلی پروژه های زیربنایی می شود.

اثرات اقتصادی عقب ماندگی زیرساخت

عقب ماندگی پروژه های زیربنایی چندین اثر متفاوت بر اقتصاد داشته است. در واقع، سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی می‌تواند پیامدهای کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصادی و اشتغال داشته باشد. به عنوان مثال، بهبود زیرساخت ها می تواند شغل ایجاد کند و فعالیت های اقتصادی را در کوتاه مدت تقویت کند. آنها همچنین می توانند بهره وری و رقابت پذیری کلی اقتصاد را در بلندمدت افزایش دهند. با این حال، عقب ماندگی زیرساختی همچنان مانع از تحقق این مزایا توسط ایالات متحده می شود.

در حالی که درست است که هزینه‌های زیرساختی می‌تواند اقتصاد را تحریک کند، این فقط در شرایط خاص صدق می‌کند. اگر تنها هدف ایجاد زیرساخت، ایجاد محرک اقتصادی به جای ایجاد بهبودهای مطلوب در توسعه اقتصادی منطقه باشد، پیامدهای بلندمدت جدی می تواند ایجاد شود. یادآوری این امر به ویژه مهم است زیرا دولت ممکن است زیرساخت‌ها را به نفع محرک‌های موقت، بدون توجه به پیامدهای بلندمدت، تعجیل کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا