اخبار حوزه انرژیاخبار

استفاده از بتن کم کربن به جای بتن سنتی در ساخت و سازها

Laing O'Rourke در تمام پروژه های جدید خود در بریتانیا به بتن کم کربن روی می‌آورد.

این حرکت برای تمام پروژه های جدیدی که ساخت و ساز اصلی آنها از این ماه آغاز می شود اعمال می شود و به دنبال یک برنامه تحقیقاتی طولانی مدت است که نشان می دهد طیف وسیعی از گزینه های بتن کم کربن را می توان با موفقیت در پروژه ها به عنوان جایگزینی مشابه برای بتن سنتی به کار برد.

تحقیقات شامل Laing O’Rourke و Innovate UK با دانشگاه کمبریج و مرکز تحقیقات تولید پیشرفته دانشگاه شفیلد (AMRC) بوده است. کاهش کلی کربن در مقایسه با مصرف بتن این شرکت در سال 2022، 28 درصد خواهد بود.

Cathal O’Rourke، مدیر عملیاتی Laing O’Rourke، گفت: “ما متعهد شده‌ایم تا قبل از سال 2050 یک شرکت کربن صفر خالص باشیم و به دنبال هر اقدام ممکن برای تسریع پیشرفت خود باشیم. در ساخت و ساز، بزرگترین چالش، کاهش انتشار محدوده 3 است – یعنی کربن تجسم یافته در مواد خریداری شده.

“کاهش انتشار کربن یک اولویت برای تجارت ما است. محیط ساخته شده سهم قابل توجهی در گرم شدن کره زمین دارد و سازندگان باید با مشتریان و شرکای طراحی همکاری کنند تا فناوری‌ها و نوآوری‌های جدیدی را به کار گیرند که روش‌های مدرن را به هنجار تبدیل می‌کند و ما را قادر می‌سازد تا با روش‌های کم‌مصرف، کربن بسازیم.

نصرت غنی مسئول ساخت و ساز این شرکت گفت: کاهش انتشار کربن از بتن برای دستیابی به کربن خالص صفر تا سال 2050 ضروری است. من خوشحالم که رهبری Laing O’Rourke را از طریق نوآوری و استفاده از بتن کم کربن در تمام پروژه های ساختمانی که ارائه می دهد، در دست دارم.

راسلا نیکولین، رئیس بخش پایداری اروپا، گفت: «تخصص فن‌آوران بتن داخلی ما، کارشناسانی که مرکز تولید پیشرفته ما در ناتینگهام‌شر را اداره می‌کنند، و شرکای زنجیره تأمین ما، همگی در این گام مهم رو به جلو کمک کرده‌اند. «سال گذشته، 43 درصد از محصولات بتنی که ما برای پروژه‌های در حال اجرای خود تولید کردیم، با کربن کم بود.

این هیجان انگیز است که فکر کنیم این رقم در سال جاری به 100 درصد خواهد رسید و به زودی تمام پروژه های جدید ما فقط از بتن کم کربن استفاده خواهند کرد. می خواهم از تیمی که با سخت کوشی این را ممکن کرده است، تشکر کنم.”

بتن کم کربن Laing O’Rourke از جایگزین های کربن کمتری برای سیمان پرتلند استفاده می کند. اینها شامل GGBS (سرباره کوره بلند دانه بندی شده زمینی) و PFA (خاکستر بادی پودر شده) هستند که هر دو محصولات فرعی صنعتی با ردپای کربن بسیار کمتر هستند.

برنامه تحقیقاتی در حال انجام O’Rourke بر روی استقرار گزینه‌های بدون سیمان در مقیاس وسیع‌تر متمرکز است که کربن بسیار کم دارند و انتظار دارد که در آینده تعداد بیشتری از این مواد را معرفی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا