اخبار حوزه فلزاتاخبار

آرامکو، PIF و Baosteel چین بر سر راه اندازی مجتمع فولاد در عربستان سعودی توافق کردند

ظرفیت تولید ورق فولادی این کارخانه تا 1.5 میلیون تن در سال است.

غول نفتی عربستان سعودی آرامکو، شرکت چینی Baoshan Iron & Steel Co., Ltd. (Baosteel) و صندوق سرمایه گذاری عمومی (PIF)، توافقنامه ای را با سهامداران برای راه اندازی یک مجتمع تولید ورق فولادی یکپارچه در این کشور امضا کردند.

انتظار می رود این مجتمع تولیدی در شهر صنعتی راس الخیر، یکی از چهار منطقه ویژه اقتصادی جدید که اخیراً توسط شاهزاده محمد بن سلمان سعودی اعلام شده است، واقع شود.

آرامکو روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این پروژه که اولین تاسیسات در نوع خود در منطقه است، تقویت بخش تولید داخلی از طریق بومی سازی تولید ورق های فولادی سنگین، انتقال دانش و ایجاد فرصت های صادراتی است.

عربستان سعودی با برنامه هایی برای صادرات به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و منطقه وسیع تر MENA، بازار هدف اصلی این پروژه خواهد بود.

پیش بینی می شود این تاسیسات ظرفیت تولید ورق فولادی تا 1.5 میلیون تن در سال داشته باشد. همچنین مجهز به یک کوره مستقیم آهن احیا شده مبتنی بر گاز طبیعی (DRI) و یک کوره قوس الکتریکی است که هدف آن کاهش انتشار CO2 از فرآیند تولید فولاد تا 60 درصد در مقایسه با یک کوره بلند سنتی است.

این سرمایه‌گذاری با استراتژی PIF برای باز کردن قابلیت‌های بخش‌های امیدوارکننده و صنایع مهم استراتژیک که می‌توانند موجب تنوع اقتصاد محلی شوند، همسو است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا