تحلیل بازار

5 کشور برتر دارای معادن تانتالیم در سال 2022

جمهوری دموکراتیک کنگو و برزیل بیشترین تولید تانتالیوم جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

تانتالم یک ماده کلیدی در تولید فولاد و همچنین بسیاری از فناوری‌های مدرن است – این فلز حیاتی در خازن‌ها برای همه چیز از کامپیوتر و تلفن همراه گرفته تا تهویه مطبوع (مانند چیلر) و یخچال استفاده می‌شود.

با این حال، علیرغم اهمیت آن در جهان امروز، استخراج تانتالیوم در کشورهای بسیار کمی انجام می شود. علاوه بر این، بسیاری از تانتالم جهان در مناطقی مانند جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و رواندا، به دلیل مسائل مربوط به مواد معدنی درگیر استخراج می شود. آنها با هم بیش از نیمی از تولید جهانی را تشکیل می دهند.

برزیل، نیجریه و چین دیگر کشورهای برتر برای استخراج تانتالم در سال 2022 بودند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بزرگترین تولیدکنندگان این فلز در جهان بر اساس آخرین گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده در مورد تانتالوم، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

1. جمهوری دموکراتیک کنگو

میزان تولید: 860 تن

جمهوری دموکراتیک کنگو، بزرگترین تولید کننده تانتالوم در جهان، فعالیت های استخراج تانتالیوم خود را در سال های اخیر افزایش داده است. در مجموع، 860 تن (MT) فلز در سال 2022 تولید کرد که 43 درصد از سهم معادن معدنی جهان را تولید کرد.

همانطور که گفته شد، جمهوری دموکراتیک کنگو به دلیل نقض حقوق بشر در بخش معدن خود، از جمله استفاده از کودکان کار، شهرت دارد. سازمان‌های مختلف اقداماتی را انجام داده‌اند تا شرکت‌ها را از خرید تانتالیوم تولید شده غیراخلاقی در این کشور منصرف کنند. به عنوان مثال، قانون اصلاحات و حمایت از مصرف کننده وال استریت داد-فرانک تا حدی برای متوقف کردن جریان مواد معدنی از کشورهایی مانند جمهوری دموکراتیک کنگو طراحی شده است. با این حال، شرکت ها برای اطمینان از شفاف بودن زنجیره تامین خود با چالش هایی مواجه شده اند و تلاش های آنها همیشه موثر نبوده است.

2. برزیل

میزان تولید: 370 تن

برزیل دومین کشور بزرگ تولید کننده تانتالیوم و یکی از تنها دو کشور در لیست خارج از آفریقا است. به طور کلی، برزیل دارای 40000 تن ذخایر تانتالیم است.

بزرگترین معدن تانتالیوم کشور پروژه MIBRA است که متعلق به گروه متالورژی پیشرفته (AMS:AMG) است. با توجه به مشکلاتی که تانتالیوم از عرضه کنندگان رواندا و کنگو با آن مواجه است، برزیل می تواند در سال های آینده به منبع اصلی تانتالیوم برای شرکت های مصرف کننده در سراسر جهان تبدیل شود.

3. رواندا

میزان تولید: 350 تن

رواندا سومین تولیدکننده بزرگ تانتالوم در جهان است، اما همانطور که گفته شد با مسائل مربوط به مواد معدنی درگیر است. این یک راز آشکار است که بسیاری از تولیدات معدنی ادعا شده رواندا از کشورهایی مانند جمهوری دموکراتیک کنگو قاچاق می شود، جایی که مواد معدنی درگیر مشکل هستند. به همین دلیل، دشوار است که بدانیم واقعاً چقدر تانتالوم توسط معادن رواندا تولید می شود.

اینتل (NASDAQ:INTC) یکی از شرکت‌هایی است که قصد دارد صنعت استخراج تانتالیوم رواندا را شفاف‌تر کند زیرا از این فلز در تولید استفاده می‌کند. شرکت فناوری Circular مستقر در بریتانیا یک سیستم ردیابی بلاک چین را برای کمک به تعیین منشاء تانتالیوم تولید شده در رواندا طراحی کرده است.

در سال 2022، رواندا دومین منبع بزرگ واردات سنگ معدن و کنسانتره تانتالیوم به ایالات متحده بود.

4. نیجریه

میزان تولید: 110 تن

نیجریه در سال 2022 به عنوان چهارمین کشور بزرگ معدن تانتالیوم شناخته شد. گمان می رود این کشور دارای ذخایر بزرگ تانتالوم باشد، اگرچه رقم دقیق آن ناشناخته است. بسیاری از تانتالیوم آن در سنگ معدن تانتالیت در ایالت های ناساراوا، کوگی، اوسون، اکیتی، کوارا و کراس ریور نیجریه یافت می شود.

5. چین

میزان تولید: 78 تن

چین یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ تانتالیوم است، اما تولید آن در سال های اخیر کاهش یافته است. سال گذشته، این کشور بزرگترین تامین کننده فلز و پودر تانتالیوم برای شرکت های آمریکایی بود که 42 درصد از واردات تانتالیوم ایالات متحده را تشکیل می داد.

تانتالیم در آینده از کجا استخراج خواهد شد؟

در حالی که استرالیا در فهرست کشورهای برتر معدن تانتالیوم برای سال 2022 قرار نگرفت، این کشور اقیانوسی میزبان دومین ذخایر بزرگ تانتالوم در جهان با مجموع 99000 تن است. تانتالوم در این کشور در کنار ذخایر لیتیوم وجود دارد، مانند معدن Bald Hill، پروژه لیتیوم تانتالیوم دره Kathleen و البته معدن Greenbushes Talison Lithium در غرب استرالیا.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا