اخباراخبار حوزه اقتصاداخبار حوزه فلزات

هشدار اتحادیه کارگری به نخست وزیر انگلیس برای بحران صنعت فولاد

انحصاری: اتحادیه کارگری در نامه‌ای به ریشی سوناک گفته از نبود برنامه‌هایی برای مقابله با "تهدیدهای جدی" پیش روی این بخش ناامید شده است.

به گفته نخست وزیر، شکست دولت در حمایت از صنعت بیمار فولاد بریتانیا در بودجه هفته گذشته هزاران شغل را در معرض خطر قرار داده است.

اتحادیه کارگری در نامه‌ای به ریشی سوناک که با گاردین به اشتراک گذاشته شد، گفت که از اینکه دولت برنامه‌های خود را برای مقابله با «تهدیدهای جدی پیش روی این بخش» اعلام نکرده است، «ناامید» است.

شارون گراهام، دبیر کل این اتحادیه، در بحبوحه بهبود تولید جهانی در سال جاری که می‌تواند صنعت فولاد بریتانیا را بدون سرمایه‌گذاری بسیار مورد نیاز دور بزند، گفت: «این سیاست رسمی دولت شما است که صنایع پایه مانند فولاد را رشد دهد، آنها را در سطح بین‌المللی رقابتی‌تر کند و مشاغل بیشتری را در سراسر بریتانیا تضمین کنید، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که واقعاً این اتفاق می‌افتد.

او افزود: «در عوض، صنعت فولاد بریتانیا در حال کاهش رتبه است، رقابت کمتر شده و مشاغل تخصصی از دست می‌رود.

او از طرح‌هایی برای تزریق 600 میلیون پوند به صنعت برای حفظ چهار کوره بلند فولادی اخیر بریتانیا و انتقال از زغال سنگ به منابع انرژی با انتشار کمتر استقبال کرد.

او گفت، اما حتی این مبلغ نیز بسیار کمتر از “میلیاردها پوند” است که فرانسه و آلمان به فولادسازان خود عرضه کرده‌اند. او همچنین خواستار اقدامات سخت‌تر برای اطمینان از استفاده بیشتر فولاد تولید داخل در زیرساخت‌های بریتانیا و همچنین اقدام برای مقابله با «سودآوری» از سوی شرکت‌های انرژی شد.

این تهدیدی برای هزاران کارگر و خانواده‌های آنها در سراسر ولز، میدلندز، شمال شرق و فراتر از آن است. همچنین تهدیدی برای قلب جوامعی است که آنها را احاطه کرده‌اند. و این تهدیدی برای آینده امنیت ملی ما و صنایع تولیدی و ساختمانی ما است.»

جاناتان رینولدز، وزیر تجارت دولت در سایه گفت حزب کارگر پروژه‌های زیرساختی کلیدی را بررسی خواهد کرد و قول داد که دولت کارگری، فولاد بیشتری را در بریتانیا می‌خرد تا هزاران شغل را تضمین کند. وی افزود: «حزب کارگر نقش حیاتی فولاد در اقتصاد را درک می‌کند و برای نجات آن در تلاش است.

تاتا استیل که از دو کوره بلند در پورت تالبوت بهره می‌برد، بارها هشدار داده است که ممکن است مجبور شود یکی یا هر دوی آنها را تعطیل کند، مگر اینکه پشتیبانی بیشتری صورت گیرد.

نظرسنجی شرکت هندی که با گاردین به اشتراک گذاشته شده است، نشان دهنده حمایت قوی عمومی از سرمایه گذاری بیشتر در کربن زدایی فولاد بریتانیا و اولویت دادن به تولید داخلی بر واردات خارجی است.

کیمی بادنوچ، وزیر بازرگانی و تجارت، اوایل این ماه گفت که دولت از تولید داخلی فولاد حمایت خواهد کرد. با این حال، بودجه ارائه شده هیچ اقدام مشخصی در این زمینه نداشت.

سخنگوی وزارت بازرگانی، انرژی و استراتژی صنعتی گفت: “ما قبلاً برای محافظت از صنعت در برابر تجارت ناعادلانه و کاهش بار هزینه‌های انرژی، از جمله کمک 800 میلیون پوندی برای هزینه‌های برق به صنعت فولاد، اقدام کرده‌ایم.”

“این در راس طیفی از سرمایه‌های رقابتی دیگر به ارزش بیش از یک میلیارد پوند برای حمایت از تلاش‌ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و کارآمدتر شدن انرژی است.”

نگرانی در مورد سلامت صنعت فولاد حتی زمانی که فشارسنج کلیدی شرایط تولید نشان داد که سفارشات و تولید در سه ماهه پایانی سال گذشته تا ابتدای سال 2023 افزایش یافته بود، افزایش یافت.

تراز فعالیت خروجی از 5+ به 21+ درصد بهبود یافت که در آن هر رقم مثبت نشان دهنده رشد است. بر اساس نظرسنجی منظم توسط سازمان تجاری Make UK و شرکت حسابداری BDO، سفارشات داخلی از 2٪ به 20٪ و صادرات از -6٪ به 12٪ افزایش یافت. با این حال، Make UK و BDO همچنان پیش‌بینی می‌کنند که بخش تولید در سال جاری 3.3 درصد کاهش یابد.

ریچارد آستین، رئیس بخش تولید BDO، گفت که دولت برای “مقابله با تهدیدات فوری برای تولیدکنندگان بریتانیایی که ناشی از بار سنگین هزینه های انرژی است” بسیار کم کاری کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا