اخباراخبار حوزه اقتصاداخبار حوزه فلزات

هشدار شرکت تاتا استیل به خاموش کردن کوره‌های فولادسازی خود

طبق گزارش‌ها، این گروه در حال بررسی این حرکت است مگر اینکه حمایت بلندمدت دولت ارائه شود.

به نقل از انرژی لایو نیوز، تاتا استیل که دارای دو کوره بلند در پورت تالبوت است، هشدار داده که ممکن است یکی از کوره‌ها را تعطیل کند، مگر اینکه دولت برنامه‌های بلندمدتی برای حمایت از صنعت تا تابستان امسال ارائه کند.

این شرکت هندی به هیات وزیران اطلاع داده است که برای توجیه سرمایه گذاری بالقوه چند میلیارد پوندی در تاسیسات فولادسازی سبز در سایت ولز جنوبی خود، تا ماه جولای به جزئیات حمایت‌های جدید نیاز دارد.

این فولادساز نسبت به سطح فعلی کمک‌ها ابراز نگرانی کرده و از بودجه اخیر به عنوان فرصتی از دست رفته برای نشان دادن تعهد به صنعت انتقاد کرده است. مقامات در حال مذاکره با تاتا استیل و بریتیش استیل، تنها شرکت دیگری که کوره‌های بلند را در بریتانیا کار می‌کند، هستند تا هر کدام 300 میلیون پوند برای افزایش سرمایه گذاری در فناوری سبز فراهم کنند.

یکی از کوره‌های پورت تالبوت قرار است در چند سال آینده خاموش شود و تاتا استیل تصمیم بگیرد که عمر آن را افزایش دهد، آن را ببندد یا با تاسیسات فولادسازی برقی جایگزین کند. بدون فن آوری جدید، تعطیلی دائمی می تواند منجر به از دست دادن هزاران شغل و آسیب بیشتر به صنعت در حال مبارزه بریتانیا شود.

هزینه‌های انرژی مدت‌هاست که دغدغه شرکت‌های صنعتی مانند فولادسازان بوده است و دولت وعده داده است که از طریق طرح «سوپرشارژر» این هزینه‌ها را کاهش دهد، اگرچه حداقل تا یک سال اجرا نخواهد شد.

سخنگوی وزارت بازرگانی و تجارت به ELN گفت: «ما از صنعت حیاتی فولاد خود در زمینه هزینه‌های انرژی، تدارکات عمومی منصفانه و محافظت از این بخش در برابر تجارت ناعادلانه حمایت می‌کنیم. سوپرشارژر صنعتی بریتانیا که اخیراً اعلام شد، هزینه‌های انرژی تولیدکنندگان فولاد را کاهش می‌دهد و تضمین می‌کند که آنها با دیگر اقتصادهای بزرگ جهانی همسو هستند. و اصلاحات اخیر ما در راه‌حل‌های تجاری مورد استقبال کل صنعت، از جمله فولاد بریتانیا قرار گرفت، که آنها را «بسیار مهم» خواند. “این ثابت می کند که ما به آنچه صنعت فولاد بریتانیا برای حفظ ثبات و حمایت از مشاغل در سراسر کشور نیاز دارد گوش می دهیم.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا