اخبار حوزه اقتصاداخباراخبار حوزه انرژی

روش جدید در استخراج طلا از زباله های معدنی

این هجوم برای کشف طلای جدید با از بین بردن شکاف فناوری، به لطف علوم زیستی امکان پذیر شده است.

آیا طوفان جدیدی برای کشف طلا در راه است؟ با حوض‌های باطله که جایگزین بستر رودخانه‌ها به عنوان منبع فلزی برای کاوشگران امروزی شده‌اند، می‌توان گفت بله!

به نقل از وب سایت Mining، زباله های تولید شده توسط عملیات معدنی – تا همین اواخر به عنوان ضایعات و یک مسئولیت زیست محیطی محسوب می شدند که نیاز به نظارت و اصلاح داشتند. اما دانشگاهیان و سهامداران صنعت معدن در حال بررسی دقیق ارزشی هستند که ممکن است در استخرهای باطله معادن مستقر در بریتیش کلمبیا ذخیره شده‌اند.

برای مثال مس و طلا به ترتیب 46% و 21% اکثر فلزات موجود در باطله را تشکیل می دهند. اما طبق گفته شورای بین المللی معدن و فلزات، این زباله ها می تواند شامل آهن، نیکل، زغال سنگ و سایر فلزات نیز باشد.

در مجموع، منابع طبیعی کانادا تخمین می زند که 10 میلیارد دلار کانادا ارزش فلز در انتظار زباله های معدن طلای کانادا است. چندین شرکت وارد رقابت برای توسعه و تجاری سازی فناوری برای کمک به بازیابی این ارزش و استخراج مواد معدنی از استخرهای باطله شده اند.

Tersa Earth Innovations مبتنی بر Burnaby راهی برای استفاده از میکروارگانیسم‌ها برای فیلتر کردن فلزات از جمله طلا و مس از زباله‌ها ایجاد کرده است. پیل سوختی بیوالکتریکی این شرکت از عملکرد میکروارگانیسم‌ها برای تولید جریان الکتریکی استفاده می‌کند که فلزات محلول را بیرون می‌کشد. برخلاف روش فرآیند دسته ای که توسط بسیاری از شرکت های دیگر استفاده می شود، این کار را در یک فرآیند جریان پیوسته انجام می دهد.

ویکرامادیتیا یاداو، مدیر عامل Tersa Earth، گفت: منحصر به فرد بودن این روش، دوگانه است. یکی نوع میکروارگانیسم هایی است که ما استفاده می کنیم. بنابراین ما به طور خاص این میکروارگانیسم‌ها را مهندسی کرده‌ایم که به شیوه‌ای خاص رفتار کنند. روش دوم، روشی است که در آن ما سیستم خود را مونتاژ و ساخته‌ایم که به آنها اجازه می‌دهد به صورت مداوم کار کنند.

Tersa Earth تنها شرکتی نیست که از میکروارگانیسم‌ها برای فیلتر کردن فلزات از حوضچه‌های باطله استفاده می‌کند. BacTech مستقر در تورنتو از باکتری ها برای استخراج فلزات به ارزش تقریبی 27 میلیارد دلار کانادا از زباله های معدن سادبری استفاده می کند.

به غیر از راه حل های بیوتکنولوژی برای استخراج فلزات از استخرهای باطله، شرکت ها از محلول های شیمیایی نیز استفاده می کنند. Phoenix Tailings، یک شرکت مرتبط با دانشگاه کانکتیکات، فناوری توسعه داده است که از یک ترکیب شیمیایی برای استخراج مواد مختلف از استخرهای باطله استفاده می کند.

این هجوم برای کشف طلای جدید با از بین بردن شکاف فناوری، به لطف علوم زیستی امکان پذیر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا