اخبار حوزه فلزاتاخبار

بازدید مکرون از مغولستان و قراردادهایی در رابطه با فلزات سبز

امانوئل ماکرون روز یکشنبه در جریان اولین بازدید از اولان‌باتور توسط یک رئیس‌جمهور فرانسه گفت که مغولستان موافقت کرده است که فلزات مهمی را که به عنوان بخشی از تغییر اقتصاد به سمت اقتصاد کم‌مصرف کربن به آن نیاز دارد، به فرانسه عرضه کند.

بر اساس بیانیه دفتر مکرون، این سفر با هدف تقویت روابط بین دو کشور – به ویژه در رابطه با محیط زیست، کشاورزی و صنایع غذایی – و همچنین کاهش وابستگی مغولستان به همسایگان روسیه و چین انجام شد.

او در حالی که در کنار رئیس جمهور مغولستان، خرلسوک اوخنا ایستاده بود به خبرنگاران گفت: «ما تصمیم گرفتیم با هم برای تقویت حاکمیت انرژی خود از طریق تأمین فلزات مهم از کشور شما که این منبع را دارد، کار کنیم.

وی افزود که مشارکت موجود با گروه هسته‌ای فرانسوی Orano SA برای فعال کردن استخراج فلزات حیاتی کلیدی خواهد بود.

اتحادیه اروپا در تلاش است تا دسترسی به منابعی را تضمین کند که برای انتقال انرژی پاک و دیجیتالی آن حیاتی هستند، مانند لیتیوم مورد نیاز برای باتری های وسایل نقلیه الکتریکی. همچنین می خواهد وابستگی خود را به تعدادی از تامین کنندگان از جمله چین کاهش دهد.

مکرون افزود که دو کشور در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای و همچنین کار بر روی تامین مالی دوجانبه و بین المللی برای کمک به کربن زدایی اقتصاد مغولستان همکاری خواهند کرد.

این دومین سفر یک رئیس دولت اروپایی در سال جاری پس از سفر آندری دودا، رئیس جمهور لهستان در ماه آوریل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا