اخبار حوزه فلزاتاخبار

کشور پرو می خواهد از پنجره فرصت لیتیوم برای پیشرفت اقتصادی خود استفاده کند

پرو به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ مس جهان شناخته می‌شود.

وزیر اقتصاد پرو روز پنجشنبه گفت: «شرایط برای توسعه پروژه‌های استخراج لیتیوم در این کشور فراهم شده است، یک هفته پس از آن که شیلی طرحی را برای تقویت کنترل دولتی بر صنعت راه‌اندازی کرد.

الکس کنتراس، وزیر اقتصاد، گفت: «پنجره‌ای از فرصت باز شده است و ما می‌خواهیم از آن استفاده کنیم. کنتراس از ارائه جزئیات بیشتر در مورد پروژه هایی که در پرو در حال توسعه هستند، خودداری کرد.

دومین تولیدکننده بزرگ مس جهان، پرو در حال حاضر یک پروژه اکتشاف لیتیوم در منطقه پونو، در مرز با بولیوی دارد که توسط Macusani Yellowcake، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت آمریکایی لیتیوم کانادا، اداره می‌شود.

در نزدیکی شیلی، آرژانتین و بولیوی به اصطلاح “مثلث لیتیوم” را تشکیل می دهند که اعتقاد بر این است که بیش از نیمی از منابع جهان را در نمکزارهای وسیع خود جای داده‌اند.

با این حال، قیمت این فلز – کلیدی برای تامین انرژی خودروهای الکتریکی – نسبت به رکوردهای سال گذشته در میان تولید بالا و تقاضای ضعیف چین کاهش یافته است.

این اقدام شیلی به دنبال طرح گسترده ملی‌سازی لیتیوم است که توسط مکزیک در سال گذشته تصویب شد، در حالی که سوسیالیست‌های حاکم بولیوی نیز از کنترل دولتی حمایت می‌کنند، هرچند که برای باز کردن ذخایر عظیم اما دست‌نخورده خود روی شرکای چینی حساب می‌کنند.

کنترراس گفت: «سرمایه‌گذارانی نه تنها به لیتیوم بلکه در بخش‌های مختلف اقتصادی علاقه‌مند هستند. وی افزود: عملیات معدنکاری جدید باید کلید رشد اقتصاد کشور به طور متوسط سالانه 3 درصد در سال های آینده باشد. دولت پرو پیش بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری به 2.5 درصد کاهش داده است.

پس از برکناری پدرو کاستیو، رئیس‌جمهور سابق پرو در دسامبر سال گذشته، بخش معدن پرو با اعتراض‌های گسترده در سراسر کشور آسیب دید.

کنتراس کسری مالی 2.1 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور را در سال جاری پیش بینی کرد و افزود که انتظار می رود سرمایه گذاری خصوصی در این کشور در سال 2023 برای دومین سال متوالی کاهش یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا